Blog

Wyświetlono rezultaty 31-40 z 232.

BattleTech - hit czy kit?

03-05-2012 21:41
14
Komentarze: 10
W działach: gry planszowe
BattleTech - hit czy kit?
Ogromne maszyny kroczące budzą mój podziw. Zrozumiałe jest, że nie prędko – a raczej nigdy – takie cuda nie powstaną. Wiecie – Gwiezdne Wojny i te czworonożne przerośnięte krowy, inne jatamany, ewangeliony czy choćby Robot Jox to dosyć głupawe wymysły fantastów. Nie, nie ma szans – mogę liczyć co najwyżej na karierę czołgisty. Dowodzić Mechem mogę jednak na planszy. Winien jestem jednak przeprosiny grze, którą bardzo źle oceniłem i notorycznie odmawiałem z nią kontaktu. O tak. Szanowna gro BattleTech – jest mi przykro, że przez lata cię unikałem, sama jednak rozum...

Oracle Dice a tworzenie postaci - polecanka

24-04-2012 07:58
6
Komentarze: 17
Oracle Dice a tworzenie postaci - polecanka
Wszystkie old schoolowe systemy RPG posiadają losowe tworzenie postaci. Od samego początku grania mamy więc do czynienia z Oracle Dice, swego rodzaju „kupowaniem kota w worku”. W trakcie tworzenia PC najważniejsza jest dobra interpretacja statsów, które w starych grach zawsze podzielone są na 3 grupy: Niskie, Średnie, Wysokie. Polecam: http://bialylew.blogspot.com

Noc bohaterów - świt MG

19-04-2012 22:55
12
Komentarze: 6
W działach: rpg
Noc bohaterów - świt MG
Wziąłem się za SWEPLa poniewczasie, bo to jednak gra obecna na rynku od dłuższego czasu, a sam Ramel pisze, że jest „nieco” rozczarowany środowiskiem polskich graczy i że będzie wygaszał działalność w tym kraju. Mam poczucie, że swoją konsumencką biernością wobec SWEPLa dorzuciłem do tego cegiełkę. Dziś, te kilkadziesiąt złotych wydanych na elektroniczne wersje, niewiele już znaczą. Nie mniej była to dobra okazja, żeby uzupełnić brak własnej podstawki oraz przyjrzeć się settingowi Evernight: Noc bohaterów – czyli Wiecznanoc i na tym się głównie skupię. Zaprtaszam: http://rzu...

W sprawie karnawału

21-02-2012 09:02
2
Komentarze: 4
http://rzutkrytyczny.blogspot.com/2012/02/karnawa-nastepna-edycja.html

Rasa, rasy, rasizm - Karnawał Blogowy - NOWA EDYCJA

31-01-2012 12:14
13
Komentarze: 12
W działach: rpg, karnawał
Rasa, rasy, rasizm - Karnawał Blogowy - NOWA EDYCJA
Na słowo klucz tej edycji karnawału (#28) postanowiłem wybrać wybrać pojęcie, które da blogerom spore pole do popisu. Rasa – oraz wszelkie jego pochodne, takie jak rasizm czy rasowość, lub kwestie z nimi związane, czyli poprawność polityczna, niewolnictwo... Zapraszam na Karnawał blogowy #28 - Rasa, rasy, rasizm.

Dlaczego (gry muszą być takie ładne)?

22-12-2011 14:24
11
Komentarze: 28
W działach: rpg
Dlaczego (gry muszą być takie ładne)?
Zapytał Sil ostatnio na polterblogu – dlaczego gry muszą być takie ładne? Blogerowi nie podobało się takie podejście, jak słusznie zauważył, kolorowy, wypasiony podręcznik jest drogi. Tknęło mnie to do kilku przemyśleń na temat rynku gier fabularnych, rynku który do pewnego stopnia znam od drugiej strony.Tu z góry przepraszam cię czytelniku, lecz będę pisał do ciebie, jak do kogoś, kto widząc, że na polskim rynku dominuje żałosne B5, chce pokazać wszystkim jak się robi biznes w A4. Zapraszam: http://rzutkrytyczny.blogspot.com/2011/12/dlaczego-podreczniki-musza-byc-takie.html

Nie możesz już Grać o Tron

27-11-2011 21:01
19
Komentarze: 3
W działach: rpg
Nie możesz już Grać o Tron
Przewagą gry planszówki Gra o Tron (nad jej adaptacjami RPG) jest to, że w czasie każdej rozgrywki gracze piszą historię Westeros na nowo. Powieść określiła świat, nazwała miejsca, rody i główne postaci. Cała fabuła gry rodzi się w locie. Rola autora sagi kończy się na określeniu warunków wyjściowych. Reszta jest w rękach graczy. Czy Lannister zawrze sojusz z Gryjoyem? Czy raczej Tyrell rzuci się na Baratheona? Czy Stark będzie oblegał Seagard? Wszystko zależy od graczy. Każda partia nowa lepsza historia. Na planszy nikt nie ogląda się na fabułę Pieśni Ognia i Lodu. Piękna sprawa. Więcej: http...

Smalec - recenzja porównawcza

25-11-2011 13:55
9
Komentarze: 20
W działach: egzystencja
Smalec - recenzja porównawcza
Najlepszy smalec zawsze robi babcia – to prawda znana od pokoleń, z drobnymi wyjątkami może. Przygotowując się do zimy warto zadbać o to, aby uzupełnić nieco warstewką tłuszczu, który i tak później spalimy jeżdżąc na nartach, sankach czy po prostu nacierając dziewuchy śniegiem. Oto co dla was odkryłem: http://neurocideshow.blogspot.com/2011/11/smalec-staropolski-spichlerz-rusiecki.html

Arnhem - czyli słów kilka o B-35

18-11-2011 00:22
12
Komentarze: 12
W działach: planszówki
Arnhem - czyli słów kilka o B-35
Po kilku ładnych latach na nasz stół wróciły gry strategiczne z gatunku hex and counter czyli klasyczne gry wojenne z mapą na heksach oraz niezliczoną masą żetonów. Aktualnie na blacie leży Arnhem – gra z polskiego systemu B35, lepiej znanego jako Bitwy II Wojny Światowej. Starsi erpegowcy z pewnością pamiętają początki systemu, bowiem przez kilkanaście numerów zasady gry były publikowane w piśmie Magia i Miecz. Od tamtego czasu przeszedł on szereg zmian i został bogato rozbudowany, co czyni z niego naprawdę realistyczną symulację pola walki – doczekał się on czterech edycja –...

Karnawał Blogowy #26: Bezbłędna gra

07-11-2011 14:17
8
Komentarze: 0
W działach: rpg, karnawał
Karnawał Blogowy #26: Bezbłędna gra
Po prostu o bezbłędnych grach RPG: http://rzutkrytyczny.blogspot.com/2011/11/bezbedna-gra-fabularna-kb-26.html