Blog - rpg

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 91.

Weź kamień do ręki, wybierz cel i rzuć - 30 lat RPG w Polsce

08-10-2016 20:52
7
Komentarze: 81
W działach: rpg, felieton
https://www.facebook.com/erpegowiec/posts/1799317587009972:0 Weź kamień do ręki, wybierz cel i rzuć. Rozbij szybę dowolnego samochodu, rozwal witrynę reklamową na przystanku, spraw by pies zaskamlał. To takie proste. Akcja, która przynosi efekt od razu. Nie musisz na nic czekać. Albo lepiej, weź i coś podpal, znów samochód - a może zapali się kilka, albo śmietnik, może łąkę, albo czyjeś pole pełne zboża gotowego do zbioru, a jak za późno to od razu stodołę, kościółek drewniany. Akcja, która przynosi efekt od razu. Łatwizna. Bułka z masłem. To co buduje się przez cały dzień, przez miesiąc, pr...

Ścieżkami awanturników

28-07-2012 17:58
5
Komentarze: 4
W działach: rpg
Ścieżkami awanturników
Naturą awanturników, a zatem postaci graczy jest nieustanne poszukiwanie awantury czyli przygody właśnie. Wiąże się to nieodwołalnie z przemieszczaniem po świecie. Tam i nazad, tędy i owędy. Przygody drogi nie należą do tych aspektów erpegowania które szczególnie lubię. Będąc szczerym nie cierpię ich bardziej niż sesji zakupowych. Nie będę więc was do nich namawiał. Skupię się tylko na kilku aspektach, które przypomniały mi się kiedy czytałem... więcej: rzutkrytyczny.blogspot.com

Noc bohaterów - świt MG

19-04-2012 22:55
12
Komentarze: 6
W działach: rpg
Noc bohaterów - świt MG
Wziąłem się za SWEPLa poniewczasie, bo to jednak gra obecna na rynku od dłuższego czasu, a sam Ramel pisze, że jest „nieco” rozczarowany środowiskiem polskich graczy i że będzie wygaszał działalność w tym kraju. Mam poczucie, że swoją konsumencką biernością wobec SWEPLa dorzuciłem do tego cegiełkę. Dziś, te kilkadziesiąt złotych wydanych na elektroniczne wersje, niewiele już znaczą. Nie mniej była to dobra okazja, żeby uzupełnić brak własnej podstawki oraz przyjrzeć się settingowi Evernight: Noc bohaterów – czyli Wiecznanoc i na tym się głównie skupię. Zaprtaszam: http://rzu...

Rasa, rasy, rasizm - Karnawał Blogowy - NOWA EDYCJA

31-01-2012 12:14
13
Komentarze: 12
W działach: rpg, karnawał
Rasa, rasy, rasizm - Karnawał Blogowy - NOWA EDYCJA
Na słowo klucz tej edycji karnawału (#28) postanowiłem wybrać wybrać pojęcie, które da blogerom spore pole do popisu. Rasa – oraz wszelkie jego pochodne, takie jak rasizm czy rasowość, lub kwestie z nimi związane, czyli poprawność polityczna, niewolnictwo... Zapraszam na Karnawał blogowy #28 - Rasa, rasy, rasizm.

Dlaczego (gry muszą być takie ładne)?

22-12-2011 14:24
11
Komentarze: 28
W działach: rpg
Dlaczego (gry muszą być takie ładne)?
Zapytał Sil ostatnio na polterblogu – dlaczego gry muszą być takie ładne? Blogerowi nie podobało się takie podejście, jak słusznie zauważył, kolorowy, wypasiony podręcznik jest drogi. Tknęło mnie to do kilku przemyśleń na temat rynku gier fabularnych, rynku który do pewnego stopnia znam od drugiej strony.Tu z góry przepraszam cię czytelniku, lecz będę pisał do ciebie, jak do kogoś, kto widząc, że na polskim rynku dominuje żałosne B5, chce pokazać wszystkim jak się robi biznes w A4. Zapraszam: http://rzutkrytyczny.blogspot.com/2011/12/dlaczego-podreczniki-musza-byc-takie.html

Nie możesz już Grać o Tron

27-11-2011 21:01
19
Komentarze: 3
W działach: rpg
Nie możesz już Grać o Tron
Przewagą gry planszówki Gra o Tron (nad jej adaptacjami RPG) jest to, że w czasie każdej rozgrywki gracze piszą historię Westeros na nowo. Powieść określiła świat, nazwała miejsca, rody i główne postaci. Cała fabuła gry rodzi się w locie. Rola autora sagi kończy się na określeniu warunków wyjściowych. Reszta jest w rękach graczy. Czy Lannister zawrze sojusz z Gryjoyem? Czy raczej Tyrell rzuci się na Baratheona? Czy Stark będzie oblegał Seagard? Wszystko zależy od graczy. Każda partia nowa lepsza historia. Na planszy nikt nie ogląda się na fabułę Pieśni Ognia i Lodu. Piękna sprawa. Więcej: http...

Karnawał Blogowy #26: Bezbłędna gra

07-11-2011 14:17
8
Komentarze: 0
W działach: rpg, karnawał
Karnawał Blogowy #26: Bezbłędna gra
Po prostu o bezbłędnych grach RPG: http://rzutkrytyczny.blogspot.com/2011/11/bezbedna-gra-fabularna-kb-26.html

Zew Cthulhu po polsku

25-06-2011 19:26
23
Komentarze: 10
W działach: rpg
Zew Cthulhu po polsku
Rozmawiałem dziś na Wrocławskim Festiwalu Fantastyki z szefem Gamladrinu o polskiej edycji Zewu Cthulhu. Zapowiada się to wszystko wyśmienicie i jeżeli dobrze pójdzie, to być może czeka nas edycja bijąca wszystkie dotychczasowe edycje wydane w jakimkolwiek języku, nawet prześwietne wydanie niemieckie. Mam też wielką nadzieję, że losy Cthulhu potoczą się w polsce co najmniej tak, jak za naszą zachodnią granicą. Nie chcę zdradzać szczegółów - bo nie wiem czy mogę, ale możecie się spodziewać mocnego pierdyknięcia, także jeśli chodzi o pierwszy dodatek, będzie to coś na co każdy czekał, ale nigd...

InSpectres - spójność i konwencja

08-06-2011 09:03
13
Komentarze: 0
W działach: rpg, InSpectres
InSpectres - spójność i konwencja
To co najważniejsze w InSpectres opiera się na prostych psychologicznych mechanizmach, na ciągu skojarzeń. Mechanizm ten będzie pracował dobrze nawet w trudnych warunkach – jak kałaszników – ale w pewnych sytuacjach może zawieść. Każdy z graczy wychował się bowiem w nieco innym środowisku, czytał różne książki, oglądał inne filmy, ma swoje ulubione tematy. Każdy też ma inne poczucie humoru, co innego go śmieszy. Dlatego wygodnie jest ustalić pewne ramy narracji, aby nie dochodziło do niepotrzebnych zgrzytów. Zapraszam: http://rzutkrytyczny.blogspot.com/2011/06/inspectres-spojnosc-i...

Psi Naziści - inspiracja do Cold City

07-06-2011 08:24
5
Komentarze: 3
W działach: rpg, cold city
http://portalwiedzy.onet.pl/4868,51172,1644984,1,czasopisma.html