Blog - karnawał

Wyświetlono rezultaty 1-8 z 8.

Rasa, rasy, rasizm - Karnawał Blogowy - NOWA EDYCJA

31-01-2012 12:14
13
Komentarze: 12
W działach: rpg, karnawał
Rasa, rasy, rasizm - Karnawał Blogowy - NOWA EDYCJA
Na słowo klucz tej edycji karnawału (#28) postanowiłem wybrać wybrać pojęcie, które da blogerom spore pole do popisu. Rasa – oraz wszelkie jego pochodne, takie jak rasizm czy rasowość, lub kwestie z nimi związane, czyli poprawność polityczna, niewolnictwo... Zapraszam na Karnawał blogowy #28 - Rasa, rasy, rasizm.

Karnawał Blogowy #26: Bezbłędna gra

07-11-2011 14:17
8
Komentarze: 0
W działach: rpg, karnawał
Karnawał Blogowy #26: Bezbłędna gra
Po prostu o bezbłędnych grach RPG: http://rzutkrytyczny.blogspot.com/2011/11/bezbedna-gra-fabularna-kb-26.html

Karnawał Blogowy #23: Zanim zagrałem pierwszą sesję

17-07-2011 20:42
10
Komentarze: 0
W działach: karnawał
Karnawał Blogowy #23: Zanim zagrałem pierwszą sesję
Top Secret - w numerze przegląd gier cRPG oraz tekst: RPG. Co to za zwierz? Zanim zagrałem pierwszą sesję, czyli o Transformersach, grach strategicznych i commodore 64. http://rzutkrytyczny.blogspot.com/2011/07/kb23-zanim-zagraem-pierwsza-sesje.html

Karnawał Blogowy #4: Zwykłe realia fantasy

19-09-2009 20:54
6
Komentarze: 2
W działach: rpg, karnawał
Najzwyklejsze realia. Brzmi idiotycznie, banalnie, skąpo – ale to jest odpowiedź na stawianą przez Sejiego kwestię. Nie przepadam za odjechanymi settingami – są dla mojej wyobraźni niczym za ciasne buty, uwierają, koślawią, sprawiają, że kuśtykam, potykam się. Uwielbiam poznawać je jako gracz, jednak dla mnie jako MG stanowią nielichą mordęgę. Wszytko przez durny paradygmat bycia w zgodzie z realiami, dbania o spójność. Zrobiłem się nazbyt leniwy[...] Zapraszam na Rzut Krytyczny

Archetypy jako podstawa systemu

15-08-2009 11:08
4
Komentarze: 9
W działach: rpg, karnawał
Archetypy jako podstawa systemu
Na swoim blogu poświęconemu w 100% grom fabularnym za mieściłem drugą część wypasionego omówienia podrecznika głównego do gry Talislanta.  Kolejna część podręcznika mówi o kreacji postaci, a jej zasadniczą część stanowią archetypy. Jak wspomniałem wcześniej, w grze nie występują znane z Tolkiena rasy. Nie ma krasnoludów, brak elfów, orków nawet ludzi (tak, macie mnie, ludzie nie są tolkienowską rasą - tak mówi Pismo Święte). Na dobrą sprawę nie ma też psów, kotów ani koni - o faunie i florze będę pisał później. Zie...

Wygrzebańcy - pełna lista

11-08-2009 23:51
18
Komentarze: 10
W działach: rpg, karnawał
Zakończyłem drugą edycję karnawału blogowego. Wzięło w niej udział czternastu bloggerów, którzy wygrzebali trzynaście systemów - o Amberze DRPG pisano dwa razy. Poniżej lista gier wraz z linkiem. Szkoda, że na liście nie znalazł się żaden blog polterowy. Przekazałem pałeczkę Smartfoxowi. Obiecał, że do końca tygodnia postawi nową karnawałową kwestię. Wygrzebańcy Glinthor o Star Wars d6: Mój egzemplarz to piąty dodruk drugiej edycji z 1995 roku. Twarda lakierowana oprawa utrzymana w niebieskiej tonacji ze zdjęciem popiersia naszego idola Vadera. Wnętrze wydane jest na dobrej jakości papierze...

Talislanta - Karnawał Blogowy #2 częśc 1

03-08-2009 01:58
4
Komentarze: 0
W działach: rpg, karnawał
Talislanta - Karnawał Blogowy #2 częśc 1
Po pierwsze i najważniejsze, Talislanta to oryginalny fantastyczny setting - magiczny postkatastroficzny świat, zaoparzony we własną historię, swoiste kultury, obyczaje, florę i faunę. Wiele standardowych konwencji znanych ze wspóczenej fantasy, między innymi elfy, krasnoludy i halfilngi nie są tu obecne. [...] W skrócie, Talislanta oferuje nowy świat zaprojektowany jako wyzwanie i przyczynek do zabawy nawet dla najbardziej wypalonych (zmęczonych konwencją - przyp. Neurocide) fanów fantasy. Wprowadzenie do Talislanty. Zapraszam do zapoznania się z pierwszą częścią obszernego omówienia pod...

Karnawał Blogowy #2: Wygrzebańcy

10-07-2009 13:53
23
Komentarze: 25
W działach: rpg, karnawał
Długo myślałem nad tematem, który mógłbym zaproponować. Borejko otworzył Karnawał Blogowy pozwalając nam dywować na dosyć otwarty temat. Po chwili przemyśleń, zebraniu tego co wiemy o rynku RPG i aktualnych trendach mogliśmy z marszu przystąpić do pisania. Idea otwartości jest jak najbardziej słuszna.Początkowo chciałem ciągnąć nurtujący mnie temat obecności, potrzeby, sensów robienia map w grach fabularnych. Ostatnio jednak w komentarzach, którymi Blogerska Brać obficie się obdziela, pojawiły się wzmianki o kilku mało znanych grach fabularnych, kilku zapomnianych. Idzie to w parze z charakter...